Noriu matyti šį puslapį pirmą
www.danskebank.lt - Saugi elektroninė bankininkystė
Privati bankininkystė Kasdienės paslaugos Bankas internete Saugi elektroninė bankininkystė
Saugi elektroninė bankininkystė
Žinodami saugios elektroninės bankininkystės taisykles, užtikrinsite savo duomenų saugumą.
Šiame puslapyje susipažinsite su 
dažniausiai pasitaikančiais sukčiavimo būdais ir kaip jų išvengti.
Būkite atidūs. Piktavalių asmenų bandymai išvilioti iš žmonių konfidencialią informaciją, susijusią su banko sąskaitomis, eBanko prisijungimo kodais, mokėjimo kortelėmis, slaptažodžiais ir pan., kartas nuo karto suaktyvėja.
Dar kartą primename, kad bankas niekuomet neprašo savo klientų internetu atskleisti jokių konfidencialių duomenų. Atminkite, kad prireikus „Danske Bank“ darbuotojai pakvies Jus apsilankyti artimiausiame banko padalinyje, bet niekada neprašys atskleisti Jūsų slaptažodžio telefonu, el. paštu ar kitais būdais.
 
„Danske Bank“, suprasdamas šiuolaikinių technologijų poveikį mus supančiai aplinkai, nuolat investuoja lėšų į informacijos apsaugą. Todėl šiandien banko teikiamos elektroninės bankininkystės paslaugosDanske eBankas“ ir „Danske SMS bankas“ išsiskiria itin aukštu saugumo lygiu atitinkančiu visus šiuolaikinius reikalavimus.
Sukčiai pinigus išvilioja pasinaudodami vadovų el. paštu
Kaip užtikrinamas „Danske eBanko" saugumas?
„Danske eBanko" vartotojas - saugus vartotojas
Naudingi patarimai, kaip likti budriam ir nepasiduoti psichologiniam spaudimui
Naudingi patarimai, kaip apsaugoti savo kompiuterinę įrangą
Naudingi patarimai bevielio tinklo (WLAN) apsaugai užtikrinti
Kaip taisyklingai naudotis „Danske eBanku“
Skaitmeninio paso (sertifikato) patikrinimas
Naudingi patarimai kaip išsaugoti privatumą internete
Naujos naršyklių versijos užtikrina didesnį privatumą internete
Saugus „Danske eBanko" naudojimas
  1. Vartotojas privalo užtikrinti jam suteiktų Identifikavimo priemonių slaptumą, niekam jų neperduoti ir nedaryti jų kopijų
    1. Jei Vartotojas prarado Identifikavimo priemones arba kilus įtarimui, kad Vartotojo identifikavimo priemonės gali būti žinomos tretiesiems asmenims, Vartotojas įsipareigoja nedelsiant esant galimybei pats blokuoti prisijungimą prie „Danske eBanko“ (meniu juostoje Informacija ir nustatymai -> Prisijungimas ir slaptažodis -> Uždrausti prisijungimą), taip pat apie tai nedelsiant pranešti Bankui telefonu, trumpuoju numeriu 1636 (esantiems užsienyje: +370 5 215 6666) arba atvykti į Banko padalinį.
    2. Vartotojas ir Klientas atsako už patirtus nuostolius, susijusius su Identifikavimo priemonės praradimu arba atskleidimu iki pranešimo Bankui vienu iš šiame punkte nurodytų būdų;
    3. Vartotojui tinkamai pranešus apie Identifikavimo priemonių praradimą ar paviešinimą, Bankas blokuos vartotojo prisijungimą ir Vartotojas galės jungtis prie sistemos iš naujo tik po to kai Klientas atvyks į Banką ir pateiks raštišką prašymą dėl naujų Identifikavimo priemonių išdavimo.
  2. Vartotojas, prisijungęs prie „Danske eBanko“, turi įsitikinti, kad tikrai yra reikiamame tinklalapyje:
    1. adresas turi prasidėti https://e.danskebank.lt... .
    2. naršyklės adreso eilutėje turi būti extended validation SSL sertifikatas, kuris užtikrina papildomą svetainės autentiškumo nustatymo lygį – žalia spalva rodomas svetainės savininko pavadinimas (Danske Bank A/S [DK]). Jei šio pavadinimo nėra, Vartotojas negali tęsti darbo ir turi apie tai pranešti Bankui telefonu, trumpuoju numeriu 1636 (esantiems užsienyje: +370 5 215 6666).
  3. Vartotojas „Danske eBanke“ neatlikęs jokių veiksmų 20 minučių ir norėdamas toliau tęsti darbą turės dar kartą prisijungti prie sistemos įvesdamas Vartotojo ID, slaptažodį ir kodą iš Slaptažodžių generatoriaus arba elektronio parašo sPIN/PIN.
  4. Vartotojas „Danske mBanke“ neatlikęs jokių veiksmų 7 minutes ir norėdamas toliau tęsti darbą turės pakartotinai įvesti savo Vartotojo slaptažodį, o neatlikęs veiksmų 10 minučių ir norėdamas toliau tęsti darbą, turės dar kartą prisijungti prie sistemos įvesdamas Vartotojo slaptažodį ir kodą iš Slaptažodžių generatoriaus arba elektroninio parašo sPIN/PIN.
  5. Vartotojas, baigęs darbą „Danske eBanke“, „Danske mBanke“ turi atsijungti nuo sistemos spragtelėdamas mygtuką „Išeiti“ (dešiniajame viršutiniame kampe, o „Danske mBanko“ atveju- meniu rato viduryje) ir uždaryti interneto naršyklės langą („Danske eBanko“ atveju).
  6. Vartotojas turi rūpintis savo kompiuterio, išmanaus telefono, iš kurio jungiasi prie „Danske eBanko“ ir „Danske mBanko“, saugumu, pavyzdžiui, naudoti antivirusines programas ir kitas apsaugos priemones ir yra atsakingas už visas pasekmes, atsiradusias dėl nepakankamos Kliento / Vartotojo kompiuterinių ar kitų sistemų apsaugos.
  7. Bankas turi teisę laikinai užblokuoti Vartotojo prisijungimą prie „Danske eBanko“, „Danske mBanko“:
    1. Vartotojui 5 kartus neteisingai įvedus Vartotojo slaptažodį;
    2. Vartotojui 3 kartus neteisingai įvedus Slaptažodį iš Slaptažodžių generatoriaus;
    3. Vartotojui keturis šimtus dienų iš eilės neprisijungus prie „Danske eBanko“, „Danske mBanko“;
    4. Klientui pateikus Bankui raštišką prašymą sustabdyti Vartotojo naudojimąsi „Danske eBanku“.
  8. Vartotojas, norėdamas, kad laikinas užblokavimas, nurodytas Taisyklių 37.1. - 37.3. punktuose būtų panaikintas ir jam vėl suteikta galimybė prisijungti prie „Danske eBanko“ ir „Danske mBanko“, turi kreiptis į Banko klientų aptarnavimo padalinį arba telefonu, trumpuoju numeriu 1636 (esantiems užsienyje: +370 5 215 6666).
  9. Vartotojas gali sulaukti laiškų ar skambučių iš asmenų, apsimetusių banko darbuotojais ar kitais oficialiais pareigūnais ir prašančių pateikti prisijungimo prie „Danske eBanko“, „Danske mBanko“ slaptažodžius ar dėl tariamai svarbios priežasties bandyti prisijungti prie „Danske eBanko“, „Danske mBanko“ ir ten esančioje formoje suvesti Slaptažodžių generatoriaus generuojamus atsakymus. Net ir tokiu atveju Vartotojas privalo saugoti jam suteiktus prisijungimo prie „Danske eBanko“, „Danske mBanko“ duomenis paslaptyje, nepasiduoti provokacijoms ir apie bandymus išvilioti prisijungimo duomenis nedelsiant pranešti bankui trumpuoju telefono numeriu 1636 (esantiems užsienyje: +370 5 215 6666) ar atvykus į artimiausią Banko klientų aptarnavimo padalinį.
  10. Prieš pradedant naudotis „Danske eBanku“, „Danske mBanku“ pirmąjį kartą ir kaskart Bankui paprašius, Vartotojas įsipareigoja susipažinti su saugaus naudojimosi „Danske eBanku“ patarimais, esančiais Banko interneto svetainėje http://www.danskebank.lt/saugusbankas  ir įvykdyti visas ten rekomenduojamas priemones.
  11. Bankas, siekdamas užtikrinti Kliento lėšų saugumą, turi teisę (bet ne pareigą) siųsti SMS pranešimus Kliento ir Vartotojo nurodytu mobilaus telefono numeriu apie pasirašytas operacijas, viršijančias tam tikrą Banko nustatytą limitą (Vartotojas gali atsisakyti tokių pranešimų siuntimo paskambinęs į Banką trumpuoju numeriu 1636 (esantiems užsienyje: +370 5 215 6666); taip pat kitus SMS pranešimus, kurie informuotų Vartotoją apie galimai įtartinas operacijas, padažnėjusius bandymus apgaulės būdu išvilioti Vartotojų prisijungimo duomenis ir pan. Bankas turi teisę be atskiro Kliento ir Vartotojo informavimo nutraukti aukščiau nurodytų SMS pranešimų siuntimą.
Mobilus parašas
Mobilus elektroninis parašas - tai asmens tapatybės dokumento ir įprasto parašo atitikmuo, suteikiantis galimybę pasirašyti elektroninius dokumentus juridinę galią turinčiu parašu. Elektroninis parašas apsaugotas saugos kodu, kurį žinosite tik Jūs. Jungiantis mobiliu parašu sPIN kodas įvedamas mobiliajame telefone atsidariusiame lange.
  • Kaip ir tikrasis asmens parašas, mobilusis e. parašas gali priklausyti tik fiziniam asmeniui.
  • Bet kuris pilnametis fizinis asmuo, turintis Lietuvos Respublikos pilietybę ir mobilų telefoną, gali naudotis mobiliuoju e. parašu, neatsižvelgiant į tai, ar SIM kortelė yra įmonės, ar kito privataus asmens nuosavybė.
  • Mobiliuoju e. parašu taip pat gali naudotis ir ne Lietuvos Respublikos pilietybę turintys asmenys, pateikę galiojantį leidimą laikinai arba nuolat gyventi Lietuvoje, kuriame nurodytas lietuviškas asmens kodas.
 
M. parašą galima naudoti:
 
Elektroninėse bankų sistemose. Mobilusis parašas pakeičia slaptažodžių generatorius ir slaptažodžių korteles, todėl mobiliu parašu galite jungtis ne tik prie „Danske eBanko“ ar „Danske mBanko“, bet ir kitų el. bankininkystės sistemų.
 
Viešųjų įstaigų sistemose ir savitarnos svetainėse
  • Lietuvos Respublikos savivaldybėse;
  • „Sodroje“;
  • Įvairių paslaugų tiekėjų savitarnos svetainėse (pvz. „Omnitel“; „Teo“; „Lesto“ ir kt.) 
  • Centrinėje projektų valdymo agentūroje;
  • Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje;
  • kai kuriose ministerijose bei kitose institucijose.
 
M. parašą galima įsigyti:
 
 
„Danske Bank“ skyriuose
Mobilų elektroninį parašą gali įsigyti pilnamečiai „Omnitel“ ir „Tele2“ abonentai (išankstinio mokėjimo paslaugų naudotojams m. parašas neišduodamas) bet kuriame „Danske Bank“ skyriuje pateikę pasą arba asmens tapatybės kortelę. Tiesiog vietoj Jūsų esamos operatoriaus SIM kortelės bus išduota nauja SIM kortelė su elektroninio parašo sertifikatu.
 
Mobiliųjų operatorių salonuose
Mobilų elektroninį parašą galite įsigyti bet kuriame jūsų mobiliojo operatoriaus salone. 
Turite klausimų?
Skambinkite 1636